embed embed embed embed embed embed embed
Embed This Video embed
Share This Video embed
bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark
embed test
Rate This Video embed
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...
embed embed embed embed embed embed embed embed
25% dintre români iau micul dejun o dată pe săptămână. Cum se pierd obiceiurile sănătoase

25% dintre români iau micul dejun o dată pe săptămână. Cum se pierd obiceiurile sănătoase

Deşi avem o mare diversitate de alimente, în realitate
hrana noastră este monotonă şi conţine câteva cereale, cartofi
prelucraţi, câteva sortimente de carne şi uleiuri suprarafinate,
precizează nutriţioniştii

Programul încărcat de peste zi, stresul cotidian şi procesarea
industrializată a alimentelor sunt principalii factori care ne-au
forţat să ne schimbăm obiceiurile alimentare. Aceasta este
concluzia unui raport al Institutului de Nutriţie din SUA,
informează The Huffington Post. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi,
directorul Institului de Cercetări Alimentare, susţine că preţul
mic şi ambalajele frumos colorate sunt alţi factori care ne
determină să alegem alimentele procesate în detrimentul celor
naturale.

Potrivit studiului Institutului de Nutriţie din SUA, în urmă cu
100 de ani 2% dintre mese erau luate în oraş, în timp ce astăzi
suntem tentaţi să mâncăm tot mai rar acasă. Astfel, peste jumătate
dintre mese le luăm la restaurant.
Raportul mai arată un alt obicei
deloc sănătos mai ales în rândul copiilor: unul din cinci mic
dejunuri este luat la un restaurant de tip fast-food. Dacă în
trecut masa în familie era o tradiţie, în prezent doar trei astfel
de evenimente se petrec săptămânal. Specialiştii în psihologia
copiilor susţin că masa în familie este importantă pentru buna
dezvoltare a celor mici, deoarece studiile de specialitate au
arătat că, în caz contrar, odată ajunşi la vârsta adolescenţei, 42%
dintre tineri sunt tentaţi să bea alcool, în timp ce 50% se apucă
de fumat.

publicitate

“Astăzi avem o mare diversitate de alimente, dar în realitate
hrana noastră este monotonă şi provine din câteva cereale, cartofi
prelucraţi în fel şi chip, câteva sortimente de carne – în special
cea grasă, ouă obţinute de la păsări crescute în condiţii
industrializate, grăsimi artificiale şi uleiuri suprarafinate”,
precizează prof. dr. Gheorghe Menciniciopschi, directorul
Institutului de Cercetări Alimentare. Specialistul afirmă că
orga­nismul uman are nevoie de peste cincizeci de nutrienţi
esenţiali pentru a se dezvolta şi rămâne sănătos fizic şi
mental.

“Ali­mentaţia mileniumului trei este îndr-adevăr gustroasă, dar
devitalizată”, subliniază prof. dr. Mencinicopschi. Şi românii
şi-au modificat obiceiurile în privinţa alimentaţiei. Potrivit unui
studiu, doar 43% dintre cona­ţionali iau micul dejun zilnic.
Conştiincioase în privinţa primei mese a zilei sunt doar persoanele
de peste 55 de ani. În plus, 25% dintre români iau micul o dată pe
săptămână sau chiar mai rar. Aceştia sunt în special tineri cu
vârste cuprinse între 19 şi 24 de ani. Potrivit studiului Omnibus,
16% dintre români aleg o gustare rapidă la micul dejun, ce constă
în produse de patiserie sărate sau dulci, cereale sau sandviciuri,
variante mai puţin sănătoase.

Citeste primul stirile care conteaza, direct de pe telefonul tau mobil! m.gandul.info



Niciun comentariu »

Niciun comentariu până acum.

Feed RSS pentru acest articol. TrackBack URL

Lasă un comentariu